ATMにカードを吸い込まれた!The ATM ate my card!

こんにちは、まやです😊

タイに来て4週目に入りました。

だんだんタイでの生活にも慣れてきました!

 

Hello, This is Maya.

This week is in fourth week since I came to Thailand.

I'm getting used to the life style in Chiangmai!

 

ですが、このあいだハプニングが発生。

なんとデビットカードを無くしてしまったのです。(笑)

それに気づいたときは頭真っ白!

すぐにアプリでお金が使われていないか確認しましたが、お金は無事でした。

とりあえず一安心。

 

But...

An insident happend to me.

I lost my debid card!!!!

When I noticed about it, my mind goes blank.

Once I noticed it, I checked wheather my money is used by someone or not. 

Hopefully, it was okay.

I'm relieved 😌 😅

 

カードを無くしたことに気づいたときはまだ学校に居たので、もしかしたら部屋にあるかもしれない、、、と思っていたのですが。

部屋に帰ってもカードは見つからず。

幸いにも、最後カードをいつどこで使ったのかは覚えていました。

セブンイレブンのATMだ!

お金を引き下ろした後、カードを抜くのを忘れていました。

なにやっているんだ自分!

 

 

I was still in school when I noticed it, so I thoght it might in my room...

But I couldn't my card in my room.

Lukcyly, I rememberd the time when I used my debit card last time.

I think I lost my debit card at Seven eleven!

I forgot to pull it out.

How stupid can I be😫

 

そのあと、ルームメイトとその友達に相談すると、セブンイレブンまで連れて行ってくれて、銀行に電話をしてくれました。

本当に何もかもお世話になります😢

カードは無事かもしれない!

と思いました。が、残念ながらカードは見つからず。

破壊されてしまったかもしれないということでした。

 

After that, I talked about it to my friends. 

They helped me to go to that Seveneleven and called to the Bank for me.

Thank you for everything.

I thought my card was safe!

However unfortunately, It disappered.

According to the bank officer, it might have destoyed already...

 

なので私はカードの取引を停止し、新しいカードを作ることにしました。

幸いにもカードが届くまでの期間に必要な現金はそれなりに持っていたので安心でした。

 

So I stoped my card, and created a new card. 

Lukily I have enough cash until my card will deliver, so I was relieved.

 

もしカードを無くしてしまった時のために、残高確認ができるアプリを登録しておくことをおすすめします。😂

みなさんはそんなことないかもしれませんが、、、

 

In case you lose your card, I recommend you to install the apprication which you can check your money.

Thogh you may not have the happening like this...😂

 

ちょっとしたハプニングは起こりえることです。(笑)

お金盗まれていなくて幸運でした。

皆さんも気を付けてください!(笑)

 

 

Well, small incidents like this happens to everybody haha

In this time, I was lucky becaseu nobady stole my money.

Please be careful with your incidents!lol

 

 

今回も読んでくれてありがとうございました!

それでは、また会いましょう✨

 

Thank you for reading as usual! 

See you soon 😊🌸